Använda Muay Thai till förmån för din hälsa

Det finns många olika hälsoparametrar. Det finns din kardiovaskulära hälsa, det finns hälsan på dina organ, det finns hälsa och skick för dina muskler och leder. Det skulle vara väldigt smart för dig att ta hand om din hälsa så bra som möjligt, eftersom du är praktiskt taget hälften av personen utan den.
Så vad kan du göra för att förbättra din hälsa? De flesta hälsoexperter rekommenderar att du gör lite motion. Nu, innan du börjar på en tirade om att du inte har tillräckligt med tid att göra lite träning – hörs oss först. Sanningen är att du inte ens behöver mycket tid för att lyckas träna. Tänk på det – det är vettigt. Vet du hur många pushups du kan göra inom en tidsram på 20 minuter? Om du är i form kan du göra tusen pushups på 20 minuter. Tror du att det här kommer att ge dig tillräckligt med träning? Självfallet kommer ditt hjärta att pumpas som galet, försöker hålla sig, och dina muskler kommer att fungera övertid.
Så det finns din hälso-rutin – gör pushups i 20 minuter om dagen. Naturligtvis, när du börjar, kommer du inte kunna göra 1000 pushups. Du kanske inte ens kan göra 50. Det viktiga här är att fortsätta. Bli inte bara besviken och trött på det, och sluta inte! När tiden går och du arbetar med att förbättra din uppskjutningsteknik och styrka – så kommer du att se att pushups blir enklare och enklare. Nu kan du börja pumpa hundra pushups. Efter en månad eller två kan du komma till 200. Det här är bra nog för en högkvalitativ träning, eftersom pushupsna är en av de mest grundläggande sammansatta rörelserna där du använder en stor del av kroppens muskler.
En liten försiktighet här – var uppmärksam på att du inte överdriver pushupsna. Det finns alltid en risk att överträda dina muskler utan att ge dem tillräckligt med tid och näringsämnen för att återhämta sig från stressen. Detta leder till skada. Också – din kropp fungerar som ett system. Det finns olika muskler som används för att dra och skjuta. Se till att du gör en viss dragförflyttning för att hålla dragmusklerna passande, eftersom obalanser i muskets kedjor kan leda till skada. Den gemensamma pull-upen gör det bara bra att ge dina dragmuskler en solid träning.

Leave a Reply