Globala dietplan för konsten att åtta armar

Muay Thai som kallas också ”konsten av åtta lemmar”, kräver en enastående flexibilitet kommandot över sin kropp och därför blir det nödvändigt för en kämpe till Mista vikt framför 1 vecka av kampen. I detta avseende är den regelbundna dietplan och val av hälsosam matalternativ primär. Låt oss veta de grundläggande dietplan som varje enskild Muay aspirer bör veta.
De flesta hoppa över frukosten:
Även om det har sagts att första måltiden på dagen är viktig, köra Muay fighters på udda på denna regel. Det är inte att de inte äter på morgonen, men tidpunkten och val av livsmedel göra rätt svårt att bli trodd som ”frukost”.
De flesta praktikanter under deras utbildning period träff gym inlägget vaknar och går igång på tom mage så sätt trycka sin morgonen måltid senare. Eftersom, i en värld av Muay Thai, intag av mat innan 1 timmes träning är förbjudet och fighters föredrar en utökad timme sömn över frukost.
Den kost ändras beroende på regionen:
Det finns ingen specifik diet diagram snarare morgon maten innehåller de allmänna klassiska gatan livsmedel som khao man gai, khao soi, gra pao, etc. Men kan mat stil och menyn för god hälsa ändra beroende på regionen. Exempelvis servera de flesta träningsläger i Thailand praktikanten med ris, fisksoppa, ägg, kokta grönsaker och som tam sallad. Ris är betraktas som den viktigaste energitillskott.
Å andra sidan, vissa UK utbildare; dock insistera på att behålla en kost som innehåller yoghurt, müsli, gröt och sojamjölk som huvudingredienser. Likaså föreslår sydafrikanska utbildare tropisk frukt smoothie följt av ris och kyckling.
Kosten bör vara enkel i kolhydrat:
Detta beror på att kolhydrater är lätt att smälta och tillägg solid näring för hälsa. Det är därför även italiensk pasta finner sin plats på plåtarna av Muay fighters, men samma bör tas 2-3 timmar innan träningen.

Leave a Reply